The Police Department is currently hiring for the position of Police Officer. The agency is actively looking for diverse men and women who aspire to join a very professional organization and possess a community mindset to serve and protect the citizens of Canton.
To further the goal of employing those candidates who are the best fit for the department, the organization will be hosting its second “Police Recruitment Program” on Tuesday, January 24, 2017, from 3:00 - 5:00 pm., on the third floor of Canton City Hall located at 151 Elizabeth Street, Canton, Ga. 30114.
Those who are interested in attending this informative event will need to be there no later than 3:00 pm. Attendees will be given a presentation that covers the agency’s Mission Statement, Core Values, Nobility Statement, budget facts, breakdown of latest new equipment, current programs, work-projects and an overview of the organization’s structure. In addition, presenters will cover a summary of the department’s hiring standards, the hiring process and employee salary / benefits. The event will end with a question and answer session for persons in attendance.
Chief Mark J. Mitchell stated, “We are very excited to host this event because our goal is to attract the most professional, viable, diverse and community oriented candidates that are the best fit for our organization. We are working hard to build a team that strives to connect with our citizens, protect our public, supports each other and endeavors to improve the quality of life for the community we serve. We want to be proactive in the recruitment of Officer candidates and not simply reactive by posting the position and wait for individuals to apply.” Chief Mitchell urges citizens to monitor the department’s active Facebook page for further recruiting information over the coming weeks before the event.
The agency will also be reaching out to military outsource centers, colleges, law enforcement academies and other civic organizations in an effort to attract the best applicants for the position of Police Officer.
El departamento de la policía está actualmente contratando para la posición de policías patrulleros. La agencia esta activamente buscas hombres y mujeres quién aspiran unirse a una profesional/organización y tienen la mentalidad de servir y proteger la comunidad y los ciudadanos de Cantón. La meta es emplear aquellos candidatos quiénes puedan adaptarse al departamento.
La agencia haciendo el segundo "Programa Contratación de Policía" el Martes 24 Enero del 2017, de 3:00 - 5:00 pm., en el tercio piso en 151 Elizabeth Street, Cantón, GA. 30114. Aquellos quién estén interesado en asistir a este evento necesitarán estar presente no más tarde que 3:00 pm. La asistencia es voluntaria se dará una presentación que cubre la Misión y Valores de la agencia, presupuesto, Equipo de trabajo, programas actuales, proyectos de trabajo y visión general de la agencia.
Además, se cubrirá en resumen las normas para contratación del departamento, el proceso de contratación y salario / beneficios de empleo. El evento acabará con una sesión de pregunta y respuesta para personas interesadas.
El Jefe de Policía Mark J. Mitchell declaró, " Estamos muy emocionados por este evento, nuestra meta es a atraer a más diverso profesionales, que protejan nuestra comunidad. Candidatos que se puedan adaptar a nuestra organización. Nosotros estamos trabajando duro para construir un equipo que pueda conectarse con nuestros ciudadanos, proteger nuestro público, apoyarnos uno a los otros y que esfuercen en mejorar la calidad de vida para la comunidad que servimos. Queremos a ser proactivos en la contratación de candidatos y no simplemente esperar por que las personas apliquen."
El Jefe de Policía Mitchell los invita a unirse a la página de Facebook de el Departamento de la policía para más información del evento. La agencia estará hiendo a las centro de la fuera a militar, colegios, academias de policía y otras organizaciones en esfuerzo de atraer los mejor solicitantes para la posición de policía patrullero.